Jak pozycjonować stronę

Jak pozycjonować stronę – podstawy promocji w sieci
28 stycznia 2016 | Main,Promocja w sieci

Pracując w firmie zajmującej się tworzeniem stron WWW, obserwuje się rynek, panujące trendy, śledzi najnowsze technologie, ale także poznaje poszczególne branże praktycznie od podszewki. Dzięki temu, całkiem sprawnie można określić, na czym będzie opierała się promocja w internecie, jakie sposoby kontaktu przypadną do gustu klientom  w przyszłości lub jak pozycjonować stronę, aby żyła w zgodzie z najnowszymi zmianami algorytmów wyszukiwarek. W przypadku lokalnych firm najlepszą reklamą będą gazetki, ulotki czy banery. Dla większych przedsiębiorstw – szeroko zakrojona promocja w sieci, o której będzie w tym artykule. Osoby, które interesują się tematem SEO, raczej nie znajdą tu niczego odkrywczego, natomiast początkujący w tym aspekcie mogą dowiedzieć się kilku ważnych informacji.

Podstawą jest Twoje miejsce w sieci!

Prowadzić biznes w dzisiejszych czasach i nie mieć swojej strony internetowej, to jak otworzyć sklep i zakryć szyld. Są oczywiście branże, w których lepiej działa tzw. marketing szeptany, ale tutaj mamy raczej na myśli lokale czy sklepy, gdzie polecenie przez klienta danej marki daje wręcz wykładnicze efekty. W innym wypadku, swoją stronę musimy traktować z takim samym priorytetem jak telefon kontaktowy – na pewno ją mieć!

Czemu nie darmowy kreator?

W sieci jest mnóstwo kreatorów lub podobnych programów do tworzenia stron WWW automatycznie. Nie jest to zły pomysł, jeżeli masz mały lokalny biznes i nie zależy Ci na wyszukiwaniach w wyszukiwarkach. Jeśli natomiast zależy Ci na pozyskaniu klientów drogą internetową, kreator nie wystarczy. Okej, można w prosty sposób praktycznie wyklikać swoją stronę, często jest to darmowe (darmowy w tym wypadku, często oznacza zaspamowany reklamami) oraz nie musimy też wiedzieć nic o technicznych aspektach stawiania witryny. Sukcesu w sieci jednak nie odniesiemy – kreatory dodają do stworzonej przez Ciebie strony treści reklamowe, przekierowania do swoich partnerów itp. co ma ogromny wpływ na pozycję w wyszukiwarkach. W rezultacie, witryna zamiast promować Twój biznes, promuje firmę, która udostępniła Ci dany kreator.

Cały ten trud o jedną wyszukiwarkę?

Dla Twojej działalności promocyjnej w internecie najważniejszym aspektem powinny być albo social-media, albo pozycja w wyszukiwarkach (głównie w Google’u, gdzie ponad 80% internautów z Polski używa właśnie tego narzędzia) w zależności czy tworzysz projekt, np. charytatywny i zależy Ci na budowaniu społeczności, czy np. sprzedajesz meble i pozyskujesz klientów z całego kraju (niezależnie czy są zagorzałymi fanami Twoich produktów czy zwyczajnie dany asortyment im się podoba). Prowadzenie profili społecznościowych nie jest najtrudniejszą rzeczą, po przeczytaniu kilku porad na blogach, możemy już „coś” zdziałać. Sprawa wygląda inaczej w kwestii wyszukiwarek. Jest cała paleta sposobów, dzięki którym strona może poszybować w górę. Jedne okraszone mianem „White-Hat-Seo„(pozycjonowanie w białym kapeluszu) sprowadza się do powiedzmy „zgodnych z moralnością” sposobów na pozyskanie klienta. Drugie, noszące miano „Black-Hat-Seo” (pozycjonowanie w czarnym kapeluszu) opierają się na oszukiwaniu algorytmów, które to działania mogą doprowadzić na dłuższą metę do wykluczenia strony. W jednym z następnych wpisów na naszym blogu opiszemy jak pozycjonować stronę, aby nie groziło nam niebezpieczeństwo blokady adresu.

Jak pozycjonować stronę?

Bardzo ważnym elementem, jeżeli nie najważniejszym przy pozycjonowaniu witryny jest odpowiednie używanie słów kluczowych. Są to frazy, po których wyszukaniu w wyszukiwarce, chciałbyś aby Twoja strona się pojawiła. Nie jest to jednak łatwe, ponieważ jeżeli prowadzisz sklep z odzieżą i chcesz pozycjonować się na frazę „sprzedaż ubrań”, to możesz się nie doczekać efektów. Wynika to z tego, że wiele witryn sklepowych będzie konkurować o tą frazę, a w rezultacie ciężej będzie przebić się przez ten „mur”. Jednakże osoba (przykładowo ze Staszowa), chcąca kupić ubrania dla córki, nie wpisze frazy „sprzedaż ubrań” bo wie, że wyświetlą się jej oferty z całej Polski. Zamiast tego wpisze np. „sprzedaż ubrań Staszów” gdzie już jest większa szansa, że z pośród wszystkich sklepów w Polsce, wyskoczą tylko te pożądane. Pozycjonując się na takie słowa, możemy spokojnie liczyć na zwiększenie wejść na stronę. Doboru słów kluczowych nie zostawiaj firmom. Dzięki narzędziu takim jak Planer Słów Kluczowych Google, znając wymagania i potrzeby klientów możesz dużo trafniej określić dobre frazy, niż nie znający aż tak dobrze Twojej branży pracownik firmy pozycjonerskiej.

Teoria a praktyka

Opisane w tym artykule działania często wymagają wiadomości stricte informatycznych. W praktyce, bez znajomości chociażby HTML będzie bardzo problematyczne przeprowadzić trafione działania pozycjonerskie, dlatego też w kolejnych artykułach postaramy się przyjrzeć nieco bliżej kwestii jak pozycjonować stronę  i przedstawić przydatne narzędzia oraz praktyki.

 

Co sądzisz o tym artykule? Okazał się w pomocny w tym, czego poszukujesz? Czegoś Ci brakuje w naszych publikacjach? Zapraszamy do komentowania.

 

 

 

 

Komentarze


Oddział Staszów:

Adres: ul. Krakowska 49/2
28-200 Staszów

Godziny otwarcia:
pon-pt - [9:00-17:00], sb - [8:00-12:00]

E-mail: info@arkonsoft.pl

Telefon: 883-773-960

Oddział Lublin:

Godziny otwarcia:
pon-pt - [9:00-17:00]

E-mail: info@arkonsoft.pl

Telefon: 883-773-020

Oddział Warszawa:

Adres: ul. Cypryjska 2a
02-761 Warszawa

Godziny otwarcia:
pon-pt - [9:00-17:00]

E-mail: info@arkonsoft.pl

Telefon: 883-773-960

Zadaj nam pytanie on-line